WANDRD THE PRVKE 21-Liter Grey Photo Bundle V3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WANDRD THE PRVKE 21-Liter Grey Photo Bundle V3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

m************@g******** 20-07-2023

Stevige cameratas

Ik heb deze tas een tijdje in mijn bezit om deze te testen. Ik heb het product dus gekregen.

Het allereerste dat mij opvalt bij het openmaken van de verzenddoos waar deze cameratas in arriveerde, is hoe stevig het materiaal aanvoelt. Dit geeft gelijk vertrouwen; in deze tas zit je dure apparatuur goed stof-en waterdicht verpakt. De padding is ook lekker dik. Dus ook als je ‘m per ongeluk laat vallen met inhoud of je botst ergens tegenaan; de tas kan wel tegen een stootje en je hoeft ook niet bang te zijn voor een regenbui. Kortom, met ‘safety first’ zit het wel snor. Misschien wel het allerbelangrijkste punt voor een cameratas.

De tas is niet heel groot, maar je kunt er zeker een body, twee lenzen, drone en accessoires in vervoeren. Plus persoonlijke items voor een dagje weg. Aan vakjes geen gebrek. In het rugpanel aan de binnenkant vind je meerdere vakjes zodat je je kleine accessoires zoals snoertjes en sd-kaartjes veilig opbergt en slim organiseert. En wil je onderweg je foto’s editten, dan kan je computer mee in het speciale laptopvak. Enig minpuntje is dat dit voor maximaal een 14inch laptop is. Heb je een groter formaat laptop, zul je een aparte laptoptas nodig hebben.

De tas heeft een uitrekbaar vak aan de zijkant voor je waterfles of reisstatief. Je kunt je statief overigens ook aan de onderkant van de tas hangen. Doordat de bovenkant uitrolbaar is, maak je zelf de tas groter of kleiner in omvang naar gelang de hoeveelheid dit je meeneemt. Wat verder handig is, is dat je camera ook via de zijkant uit de tas te halen is, als je snel de camera nodig hebt. De ‘camera cube’ is in te klappen zodat je de tas ook als gewone rugzak kunt gebruiken als je even geen apparatuur meeneemt. Handig voor op reis als je niet meerdere tassen mee wil nemen. Bovenop zit een klein vakje, bekleed met fleece, voor bijv. zonnebril, telefoon en/of oortjes. Kortom, deze cameratas biedt veel mogelijkheden om je spullen handig te organiseren!

Qua draagcomfort vind ik dit een fijne tas. Wat erg helpt om het gewicht beter te verdelen is het riempje wat de twee rugbanden met elkaar verbindt, over je borstbeen vast de klippen. De tas drukt dan minder zwaar op je schouders. De schouderbanden hebben prettige padding. Ook wordt er een heupband bij geleverd die je er ook af kunt halen. Persoonlijk vind ik die meer onhandig dan handig want hij is nogal buigzaam en lijkt weinig toe te voegen aan het draagcomfort.

De tas is van stevig materiaal, wat fijn is voor de veiligheid van je spullen, maar het maakt de tas wel wat zwaarder. Ik raad de tas daarom vooral aan voor reizen van A naar B, maar niet als je er uren mee rond gaat lopen door de stad. Of het moet onder ruwe omstandigheden zijn (bijv. stoffige of vochtige omgeving); dan is juist het robuuste van deze tas een plus en neem ik het gewicht voor lief.

Alles met elkaar; een fijne stevige cameratas die handig je spullen organiseert. Enig nadeel; hij is wat aan de zware kant door het sterke materiaal.

Pluspunten

• stevig materiaal
  • draagcomfort
  • apart laptopvak
  • zijvak voor je waterfles/statief

Minpunten

• prijs
  • wat zwaarder

Paula van der Post 20-07-2023

Robuuste, stoere fotorugzak.

Ik heb deze tas een paar weken mogen uittesten en ik vond de tas heel fijn dragen. De banden schuren niet en zijn goed passend af te stellen. Er zitten veel vakjes en lusjes op verschillende plaatsen waarmee je klein materiaal goed kan meenemen. Het grote vak bovenin is groter en kleiner te maken door op of af te rollen. Gebruikte materialen voelen robuust aan. Het vak waar de camera en toebehoren in opgeborgen kunnen worden is via de zij ingang te openen zodat je je camera kan pakken met de tas op de rug. Ook is het vak te benaderen via een grotere opening aan de achterkant. Voor mijn camera, een canon r6 met 24-105 f4 lens was de ruimte wat te klein waardoor de lenskap eraf moet en de overgebleven ruimte niet echt over hield voor andere lenzen. Voor een wat kleinere camera is dit een top tas.

Pluspunten

• Draagt fijn
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Zijvak is diefstalgevoelig
  • Voor de wat grotere camera te klein..

Martine 19-07-2023

Alles aan deze tas is kwaliteit

Met deze tas kun je aankomen! Na een paar weken van uitvoerig mogen testen, kan ik niet anders dan zeggen dat het de hoge prijs zeker waard is. Over alles is goed nagedacht en dat zie je terug in bijvoorbeeld het ergonomische draagcomfort, de fraaie afwerking en handigheidjes als het uitneembare compartiment (voor een amateurfotograaf als ik meer dan genoeg ruimte om alles goed beschermd en geordend op te ruimen) en de rits aan de zijkant voor snelle toegang. Alles is stevig en degelijk. Jammer dat de verkrijgbare kleurstellingen wat saai zijn, maar dat is natuurlijk smaakgebonden.

Pluspunten

• Oerdegelijk, stevig
  • Draagcomfort
  • Handigheidjes

Minpunten

• Oog wat saai
  • Prijzig

Ricardo 19-07-2023

Erg fijne en veelzijdige cameratas

Deze tas heb ik enkele weken mogen testen. Dit heb ik met veel plezier gedaan. De tas is groot genoeg voor al mijn apparatuur. Is makkelijk in te delen, heeft veel vakken om spullen op te bergen en bied degelijke bescherming voor al je apparatuur.

Toen ik de tas ontving en openmaakte, werd ik al heel snel enthousiast over de kwaliteit en degelijkheid van de tas. De tas voelt erg stevig en degelijk aan, het materiaal waar hij van gemaakt is, is waterafstotend, inclusief de ritsen van alle vakken. Waardoor de apparatuur ook bij een regenbuitje goed beschermd blijft.

Zelf ben ik een sling tas gewend, die je eenvoudig naar voren haalt om je apparatuur eruit te halen. In vergelijking daarmee is een rugtas wel even wennen. Maar zeker als je langer de deur uit gaat, vind ik hem veel comfortabeler dan de tassen die op 1 schouder rusten. Dit ook mede door de rolkussens in de tas, die het dragen erg comfortabel maken.

De tas is op het rugvlak volledig te openen. Via deze weg is alles goed benaderbaar, aan de binnenkant is de tas goed in te delen door de inzetstukken die je met klitteband bevestigd, dit werkt erg fijn, vele variaties zijn hierin mogelijk om al je apparatuur er goed passend in te krijgen. Ook is het bovenvak, dat ook via de bovenkant van de tas makkelijk te openen is, via een extra rits in de binnenkant te bereiken. Mocht je je camera snel willen pakken en niet heel je tas hoeven openen. Dan kan je eenvoudig de rits aan de buiten zijkant van je tas openen om daar direct je camera uit te halen.

Wat een leuke verrassing was, is dat er tot mijn grote verbazing, in het rugvak waar je je camera in steekt. Nog een 2e tas tevoorschijn kwam. Eigenlijk zit dus je apparatuur in deze tas, in een vak. Wat je er uit kan halen en als losse, compacte, schoudertas mee kan nemen. Dit is echt ideaal, nooit eerder gezien. Maar dit is zo fijn!

Naast de grote vakken, is er ruimte voor een laptop en/of tablet in het speciaal daarvoor bestemde vak. Ook zijn er voldoende extra opbergvakken in de tas aanwezig, voor bijvoorbeeld SD kaartjes, kaartlezers, lenskapjes en andere accessoires.

Het geen dat ik in de tas had zitten en er prima in past:
- Middel formaat DSLR, met 55-250 lens.
- Kitlens
- Externe flitser
- Regenhoes
- Mini drone met accessoires
- En diverse accessoires voor mijn camera.

Al met al, de conclusie. Een erg veelzijdige tas, erg fijn in gebruik. Apparatuur is goed beschermd. De tas bied ruimte genoeg voor een gemiddelde fotograaf om al de apparatuur in mee te nemen. Ik ben erg enthousiast en zou deze tas zeker aanraden!

Pluspunten

• Veel opbergruimte
  • Extra schoudertas in de tas
  • Comfortabel bij langer dragen
  • Camera snel toegankelijk via zijkant tas

Bart 19-07-2023

Een uitstekende tas

Ik heb de tas nu een tijdje in mijn bezit en ben er heel tevreden mee. Ik heb deze tas gekregen om te testen. Ik ben vooral tevreden over de stijlvolle uitstraling van deze tas. Door het mooie uiterlijk zie je er met deze tas niet alleen professioneel uit, maar je voelt je ook meteen een stuk professioneler. Dit komt vooral door de goede indeling en mogelijkheden van de tas. Alles bij elkaar zorgt ervoor dat je met een gerust hard over straat kunt met deze tas en je bent je er dan ook zeker van dat je dit veilig kunt doen. De tas is namelijk van goed en sterk materiaal gemaakt, waardoor dit een veilig gevoel heeft. Ook is het draagcomfort echt erg fijn. Je kunt de tas voor een langere tijd dragen, zonder last te krijgen van alle accessoires dit in de tas zitten. Dit komt door de dikke achterkant van de tas, welke zorgt voor een fijn draagcomfort.

Pluspunten

• Stevig
  • Veel mogelijkheden

Rens Kingma 19-07-2023

Goede aanrader voor portretfotografen

Heb deze tas mogen testen. Het is een ruime comfortabele tas, erg handig voor camera en objectief mee te nemen voor onderweg of voor tijdens een shoot. Door de hoeveelheid vakjes kan je erg veel spullen en accesoires kwijt in de tas. Jammergenoeg kwam ik net wat ruimte tekort voor mijn wat grote zoomlens, voor mij was de grotere versie net wat handiger geweest. Ook heb je meerdere accesoires bijgeleverd om bijvoorbeeld een statief mee te nemen onderop de tas. De tas heeft ook een fijn kliksysteem voorop de tas zodat hij goed vastzit. Zou de tas sowiezo aanraden mits je geen telelens hebt haha!

Pluspunten

• Veel ruimte en verschillende vakjes
  • Zit comfortabel

Minpunten

• Net iets te klein voor een telelens

Schanolleke 18-07-2023

Multifunctionele rugzak

Een multifunctionele en comfortabele rugzak.
Met een uitneembaar compartiment voor lenzen en laders. Blijft een losse tas die je kunt dichtritsen waardoor je lenzen beschermd zijn opgeborgen. Hierdoor kun je de rugzak ook gebruiken als je zonder camera op stap gaat.
De rugzak draagt fijn met geventileerd, padded rugdeell, paddad hengsels en losse buikruim. Losse riempjes die je aan de rugzak kunt haken.
In het rugpand is voldoende ruimte voor papieren, tablet. Onderin een geheimvak met rits waarin je paspoort past.
Heb de waterdichtheid niet kunnen testen maar gezien de kwaliteit en de gesealde ritsen zullen je spullen zeker droog blijven.
Kortom een mooie rugzak die ook bij dagelijks gebruik niet misstaat.

• Comfortabel te dragen
  • Ook geschikt voor dagelijks gebruik
  • Kwaliteit van de materialen

NickBub88 18-07-2023

Testreview WNDRD 21L Grey

Ik heb de Disnet Grey WANDRD PRVKE 21L PhotoBundle cameratas met veel plezier mogen testen.

Ik kan ik met zekerheid zeggen dat het een must-have is voor allerhande fotografen. De tas biedt voldoende ruimte voor meerdere camera's, lenzen en andere accessoires. De extra straps zijn zowel praktisch als gebruiksvriendelijk en bieden veelzijdige bevestigingspunten aan de tas. De buikgesp is eenvoudig te verwijderen wanneer je hem niet nodig hebt.

Wat me echt heeft verrast, is hoe moeiteloos ik mijn ingeklapte statief (50 cm) met behulp van de losse riemen aan de zijkant, onderkant of voorkant kon bevestigen. De zijrits voor een drinkbeker is een doordachte toevoeging, waardoor de opbergruimte verdubbelt wanneer je hem opent. Ik kon er moeiteloos twee extra lenzen in kwijt.

Door het ruime compartiment aan de bovenkant van de tas kon ik tijdens de vele trips die ik gedurende de testperiode gemaakt heb ook mijn analoge camera met accessoires mee nemen. Iets waarvoor ik eerder altijd een tweede tas mee moest nemen. Bovendien is er meer dan genoeg ruimte voor mijn 13-inch MacBook Pro, 10,9-inch iPad Pro en een A5-notitieboekje.

Tot slot moet ik zeggen dat ik het als enorm prettig heb ervaren dat ik de tas zo groot of klein kan maken als ik wil. De sluiting aan de bovenzijde is deels op te rollen waardoor je gemakkelijk meer of minder ruimte creëert.

Dan de prijs-kwaliteit verhouding. Ik moet zeggen dat ik aanvankelijk wel even moest slikken toen ik zag wat de tas moest kosten. Uiteindelijk zou ik hem zonder enige twijfel aanschaffen nu ik hem heb mogen testen. De tas staat wat betreft kwaliteit, gebruiksgemak en design wat mij betreft in prima verhouding tot de prijs.

Pluspunten

• Ruimte (aanpasbaar)
  • Extra straps
  • Mogelijkheid statief aan tas te bevestigen
  • Stevige camera cube
  • Ritssluitingen voelen sterk en degelijk aan

Minpunten

• Metalen gesp aan voorzijde

Vagelis 18-07-2023

Strake ruime tas met veel opbergruimte

Ik mocht dit product voor drie weken testen, ik ben blij verrast met de eindeloze mogelijkheden bij deze rugtas, pas bij iedere gelegenheid en is ook nog eens mooi om naar te kijken. Veel opbergruimte en de extra vouw ruimte is meer dan ik zelf nodig heb. Genoeg ritsen en bandjes om overal bij te kunnen.
De body van de camera mocht wel wat ruimer en ik vindt de tas iets aan de dure kant. Verder erg tevreden!

Pluspunten

• Ruim
  • Veel opbergruimte
  • Bestendig tegen slechte weersomstandigheden
  • Uitneembare camera vak

Minpunten

• Smalle body voor camera
  • Prijzig

c**********@g******** 17-07-2023

Waterdichte rugzak, soms niet helemaal logisch in gebruik

Ik heb deze rugzak een paar weken mogen testen. Niet veel mee op pad geweest maar toch een redelijke indruk kunnen krijgen.

Aan de zijkant van de rugzak kan je een niet al te groot statief vastmaken. Het vakje voor de voeten van het statief kan je iets ruimer maken met een rits, hogerop kan je een riempje om het statief doen.
De verstelbare banden zijn voor iedereen goed op maat te maken. Handig is dat er een riempje tussen de banden zit, zodat die niet van je schouders glijden bij het lopen.

camera via de zijkant uit het camaravak halen, om de lenzen te kunnen pakken moet je echt de rugzak afdoen. Dat uitneembare tasje kan je via de achterkant van de rugzak bereiken.
Het opberg gedeelte kan je naar wens indelen zodat je camera goed klem zit in de rugzak.

In het ruggedeelte zitten kleine vakjes met rits voor je afstandsbediening, geheugenkaartjes etc.

Pluspunten

• waterdicht
  • uitneembaar camera 'tasje'
  • vrije indeling camera vak

Minpunten

• soms onlogisch

c************@g******** 17-07-2023

Stevige weerbestendige camera tas

Mooie fijne weerbestendige camera tas, dmv klittenband zijn de binnenvakken naar eigen inzicht te verstellen.
Makkelijk mee te nemen en waterdicht. Compacte tas van stevig materiaal waar alles in kan.

Pluspunten

• Stevig materiaal, weerbestendig

Minpunten

• Met grote lens past t echt net

Reviewer0294 17-07-2023

Zeker een aanrader

Ik heb deze cameratas de laatste 3 weken mogen testen. Het belangrijkste aan deze cameratas is natuurlijk de uitstraling en de veelzijdigheid van de tas t.o.v. de normale cameratas. Het is een stoere tas die niet gelijk lijkt op een normale cameratas.

De modulariteit van deze tas geeft het een groot voordel tegenover andere cameratassen. Doordat de meegeleverde cameracube verwijderbaar is uit de tas, functioneert de cameratas ook als normale tas. Deze cameracube heeft zijn eigen haakjes waar je een riem aan kan vast maken en zo de cube kan gebruiken als aparte sling. Ook kan je een andere grotere cameracube kopen voor deze tas. Dit is handig voor fotografen die meerdere cameras + lenzen en accesoires meenemen.

Zoals eerder vermeldt, is deze tas ook te gebruiken zonder cameracube. Dit geeft je de mogelijkheid de tas als normale everyday-carry tas te gebruiken. De divider in het midden van de tas is inklapbaar met klitteband waardoor je een groot compartiment hebt voor je tas. Dit is goed te gebruiken voor dingen als studieboeken, kleding o.i.d.

De tas heeft een vak voor een 15 inch laptop waar mijn Dell XPS 15 net in past, samen met een Ipad pro 11 inch in het tabletvakje, is het wel aan de krappe kant, maar het past. Daarnaast zijn er nog meer vakjes aan de achterkant. Ideaal voor kleinere dingen als SD-kaarten, pennen en dongles.

Ook de externe vakken van de tas zijn erg handig. Bovenaan heeft de tas een extra vakje met een zachte stoffen binnenkant. Heel handig om een telefoon of (zonne)bril in op te bergen. Aan de zijkant zit een rits voor een klein vakje dat bedoeld is voor sleutels. Hier zit dan ook een haakje waar je je sleutels aan vast kan maken. Wat nog handiger was als dit haakje een retractable draadje was zodat je de sleutels vast kan laten zitten aan de tas als je de deur wil openen.

De tas heeft zelfs een verborgen vak aan de achterkant van de tas die tegen je rug aan zit tijdens het dragen. Dit vak is erg handig om belangrijke dingen te verbergen zoals een paspoort.

Ik zou zelf voor een groter model gaan. Dit model wordt ook nog in 31L en 41L aangeboden (er is ook een 11L versie). Ik merk dat mijn camera met lenzen nog net passen, daarnaast is er wat extra ruimte voor wat accesoires maar niet veel. De roll top bovenkant gebruik ik dan ook vaak om extra spullen in te stoppen. Maar voor een everyday-cameratas en iemand die niet veel cameraspullen mee neemt maar toch de camera goed wil beschermen en een tas wil hebben die modulair is en er goed uit ziet.

Pluspunten

• Modulariteit
  • Materialen

Minpunten

• Klein van binnen

m****************@h********** 17-07-2023

Prachtige en praktische tas

Veelzijdige tas die er ook nog eens mooi uitziet..de Camara tas zit lekker op je rug, mooi stevig. Erg handig dat je tijdens het wandelen zo je tas uit het zijvak kan halen zonder je tas op de grond te hoeven leggen..Het was wel wat warm die dag.en krijg je wel snel een warmere zweet rug door deze tas. Ventileert niet echt.
Ik kon wel nog door alle ruimte in deze tas goed mijn lunch meenemen en wat te drinken..de schouderbanden sneden niet tijdens het wandelen. Er was voldoende ruimte voor mijn lenzen om mee te nemen..ik vind wel dat de ruimte waar de body in dit iets ruimer het mogen zijn..
Verder zeer tevreden. Tas kan tegen een stootje, met een regenbui blijft de Camara mooi droog. Erg praktisch.

Pluspunten

• Voelt lekker op je rug
  • Kan tegen een stootje
  • Veel ruimte

Minpunten

• Ruimte voor de Body had iets meer gemogen.

Tamaravermeulen@live.nl 16-07-2023

Super praktisch!

Ik heb de rugzak enkele weken mogen testen en ben dolenthousiast. Bij deze rugzak voel je je verzekerd tegen een regenbui of een stootje. Je apparatuur kan veilig mee en de rugzak ziet er ook nog eens super strak en mooi uit. Het straalt een en al kwaliteit uit. De camera kan veilig opgeborgen worden in een speciaal vak en kun je zelfs met gesloten rugzak gebruiken, echt enorm fijn.

De rugzak kan tegen alle weersomstandigheden en heeft ruime opbergvakken en comfortabele straps waardoor hij enorm veel mogelijkheden biedt.

Pluspunten

• Strak design
  • Handige opbergvakken
  • Veel ruimte
  • Camera vanuit gesloten rugzak te gebruiken
  • Comfortabele straps

Jantinus 15-07-2023

Fijne fototas

De Wandrd Prvke 21-Liter Limited Edition Grijs Photo Bundel V3 is een complete fototas waarmee je goed uitgerust bent voor de meeste fotoklussen. De camera-cube is een losse tas die met klittenbandstrips bevestigd zit in de tas. Door de bijgeleverde draagbanden te monteren aan de cube heb je een lichtgewicht oplossing om op locatie je essentials bij je te dragen.

De tas heeft heel veel vakjes, ritsen, compartimenten, ringetjes, een sleutelhanger, een verborgen vakje, ... ect. en is daardoor enorm veelzijdig in gebruik. Ook levert WNDRD verschillende straps mee. Denk aan heup- en borstbeen straps, of bijvoorbeeld om je statief mee te bevestigen aan de buitenkant van de tas. De buitenkant is van stevig, waterafstotend materiaal en ook de ritsen zijn waterdicht afgewerkt.

Voor mij is de camera-cube echter net wat aan de kleine kant. Ik heb een Canon 6D Mark II. De camera past met een beetje wrikken door de opening, maar het is geen comfortabele fit. Wanneer ik ook de EF 24-105mm L lens gemonteerd heb blijft er in de cube weinig ruimte over voor andere spullen. In mijn geval kon er bijvoorbeeld een DJI Mini 3 Pro bij, inclusief controller, of een 50 mm lens in combinatie met een opzetflitser. Daarbij moet ik wel aangeven dat er in de rest van de tas ook veel ruimte beschikbaar is. Vooral het topcompartiment is erg groot en kan ook worden uitgebreid door de bovenkant uit te rollen.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze tas en kan ik hem iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Goed doordacht product
  • Veel mogelijkheden
  • Stevig en waterafstotend

Minpunten

• groot en zwaar
  • Niet bedoeld om mee te hiken

r************@g******** 15-07-2023

fantastische rugzak met heel veel opberg mogelijkheden

Ik heb dit product een paar weken/dagen mogen testen tijdens onze vakantie. Bij ontvangst van de rugzak was het even spelen en zoeken naar alle mogelijkheden om de spiegelreflexcamera met extra lens en de DJI mini 2 natuurlijk met afstandsbediening mee te kunnen nemen. Dis is uiteindelijk gelukt doordat je de indeling van de rugzak helemaal naar even wens kan aanpassen. De rugzak heeft een super handige snelle toegang aan de zijkant met rits om de camera snel te kunnen pakken zonder de rugzak echt te moeten openen. Mocht je wel een extra lens of in mijn geval de drone willen pakken kun je de rugzak neerleggen en helemaal open waardoor je toegang krijgt tot alle vakken en afgesloten vak waar je de kleine spullen in kan bewaren zoals acculaders etc. Er is zo goed nagedacht over alle opbergmogelijkheden dat zelfs naar een 2/3 weken testen nog steeds vakjes tegenkom waar ik ze niet verwacht had. Voor de body hadden ze iets meer ruimte moeten laden maar het past precies. De schouderbanden willen wel eens verstellen bij aan het aantrekken maar is zeker heel comfortabel ook voor langer wandeltochten.

Pluspunten

• veel opbergmogelijkheden
  • makkelijke aanpasbaar opbergvak camera
  • niet te zwaar eigen gewicht
  • snelle toegang via zijkant bij camera
  • goede demping in rug tijdens lange wandeling

Minpunten

• band verschiet wel eens bij het aantrekken

l***********@g******** 15-07-2023

Stoere robuuste tas.

De wandrd rugzak/photobundle is een robuuste tas, die ik een aantal weken heb mogen testen.
Het is een stoere uitgebreide tas met zeer veel vakken en opbergplekken, de kwaliteit van het materiaal is prima zo ook de ritsen, stiksel, magnetische handgrepen en bijgeleverde banden.
De ruimte van de vakken zijn prima, er kan een tablet mee indien gewenst, echter de camarecube is wel aan de krappe kant, voordeel ervan is dat de cube er apart uitgehaald kan worden waardoor het ook makkelijk mee te nemen is voor korte wandelingen/fietstochten. Ook kan je via de zijkant je camera eruit halen voor de vlugge momenten, echter vind ik dit wel lastig want de rest van de rugzak bungelt dan aan 1 schouder en gevuld heeft de tas toch een behoorlijk gewicht.

Pluspunten

• veel opbergruimte
  • prima waterdicht materiaal
  • goede schouder banden/rugpads
  • uitneembare cameracube

Minpunten

• krappe cameracube
  • gewicht van de tas

Mariska 12-07-2023

Mooie rugzak, zeer aan te bevelen voor je camera

Ik heb deze rugzak mogen testen en ben heel tevreden. Lijkt heel compact maar er zit enorm veel ruimte in. Er zitten ook diverse extra banden bij maar deze heb ik niet gebruikt. Draagcomfort is heel goed, schouderbanden snijden niet, al zijn ze wel een beetje aan de lange kant. Camera gedeelte is mooi overzichtelijk en stevig maar zacht genoeg voor gevoelig materiaal, het is er ook makkelijk uit te halen en dan heb je echt een flinke rugzak. De achterkant kan los geritst worden waardoor alles makkelijk toegankelijk is. Aan de bovenkant rol je de tas op en hierdoor kun je extra ruimte maken, de haak die erop zit vond ik wat onhandig maar hierdoor is het wel goed vast te maken. Er is een vakje aan de zijkant met rits waardoor je makkelijk in de rugzak kan bij je camera zonder de van je rug te hoeven halen. Ook in de flessenhouder aan de zijkant blijft je bidon goed zitten.
Uiterlijk vind ik hem erg mooi, geen heel opvallend design maar mooi beschaafd.

Pluspunten

• ruim
  • goed ingedeeld en toegankelijk
  • mooi design
  • multifunctioneel
  • draagcomfort

Minpunten

• lange schouderbanden

michellevandes 12-07-2023

3 in 1 fotorugzak, cameratasje en reisrugzag

Eerste indruk: wow, wat een degelijke tas! Ik mocht de Disnet Grey WANDRD PRVKE 21L PhotoBundle testen en dat is goed bevallen. Ik heb zelf een one shoulder slingbag en krijg daar rugpijn van. Deze tas heeft stevige schouderbanden die goed zitten, een fijne padded achterwand (bij warm weer ook prima! Ik kreeg er geen vervelende zweetrug van) en naar wens een buikbank en borstbeenband voor meer draagcomfort. Die laatste twee heb ik niet gebruikt, al zit er wel een handig ritsvakje in de buikband.

Er zitten ook twee extra montagebandjes bij die je kunt inzetten naar wens, er zijn namelijk 6 bevestigingspunten aanwezig op de tas. Zelf heb ik ze aan de grote klep vastgemaakt, zodat die niet helemaal openvalt als je iets eruit pakt, bijvoorbeeld je tablet. De ritsen zijn waterdicht, een hoes is optioneel bij te kopen. De banden zijn snel en makkelijk te verstellen, dat vind ik fijn.

Als je de rugtas naar je zijkant ‘slingert’ kun je hem alsnog, net als bij een slingbag, makkelijk openmaken om je camera eruit te halen. Alleen voor mijn statief was het even zoeken waar ik die zou laten, uiteindelijk heb ik die in het buitenvakje voor een drinkfles gedaan. In het voorvak neem je makkelijk een tijdschrift of boek mee en een koptelefoon, wat ik fijn vind, want naast fotograferen ga ik graag ook even ontspannen in de natuur.

Het vak voor de camera en lenzen is superstevig met dikke, verstelbare pads. Mijn camera bleef dus goed beschermd. Er is een handig vak voor een extra geheugenkaart en accu als je de tas opzij slingert en dat maakt het een praktische tas: je hoeft niet de hele rugzak te openen om door te kunnen gaan met fotograferen. Ook zijn er extra vakken voor tablet/laptop, telefoon, sleutels en voor je paspoort, maar die laatste had ik nu niet nodig. Alsnog is er ruimte over voor bijvoorbeeld iets te eten. Kortom: erg praktisch, personaliseerbaar en daardoor een aanrader! Ik heb een grijze tas getest, maar er zijn meer kleuren.

Pluspunten

• Camera cube is los te dragen
  • Twee extra montagebandjes
  • Goede waterdichte ritsen
  • Veel opbergruimte

Minpunten

• Statief net iets minder makkelijk mee te nemen
  • Beetje zwaar als alles erin zit

g************@h******** 05-07-2023

een mooie, stoere rugzak

Wandrd heeft een nieuwe rugzak uitgebracht en ik mocht deze voor een paar weken in de praktijk testen. Een buitenkans! Het is natuurlijk subjectief, maar ik vind de rugzak er stoer uitzien, niet de laatste plaats door de kano-zak gelijkende afsluiting aan de bovenkant van de rugzak. Daarmee is de rugzak te vergroten zodat je echt alles mee kunt nemen op een wandeling: je apparatuur (uiteraard) maar ook een lunch, trui, regenjasje. Zelfs is er ruimte voor een laptop èn een tablet. Kortom, voor de hedendaagse fotograaf een uitkomst.

In de praktijk echter heb ik wel wat kleinere tekortkomingen ervaren. Ik maakte twee wandelingen: één van ongeveer 12 km en een andere van bijna 35 km waarbij ik een body met twee objectieven had mee genomen, 18-140 met filtermaat 67mm en een teleobjectief van 70-300 met 58 mm filtermaat. Voor de test nam ik bij de korte wandeling ook mijn camcorder mee. Alles past prima in de bij de rugzak mee geleverde camera-cube: deze biedt een goede bescherming voor je kostbare apparatuur. De camera-cube wordt met klittenband in de rugzak bevestigd, maar is uitneembaar voor situaties waarin je alleen een goede rugzak nodig hebt. Dat is handig. Maar ik heb moeten ervaren dat de camera-cube wat krap bemeten is voor de apparatuur die ik mee genomen had op mijn korte tocht: alles zit klemvast. Om die reden heb ik de camcorder bij de lange wandeling thuis gelaten. Om tijdens de wandeling toegang te hebben tot de camera is deze via een zijvak in de rugzak goed toegankelijk, maar door de wat krap bemeten camera-cube lastig eruit te nemen, laat staan om deze er weer in terug te plaatsen in geval de camera-cube ‘vol’ zit met apparatuur.

Voor het vergroten van het draagcomfort wordt een losse heupband bij de rugzak geleverd, die met haken bevestigd wordt. Een heupband vind ik belangrijk, zeker bij wat langere tochten, zodat het gewicht van de rugzak goed te verdelen is tussen heupen en schouders. Maar mogelijk omdat de heupband geen integraal onderdeel is van de rugzak, vond ik het draagcomfort wat te wensen over laten. Na afloop van de wandeltochten had ik last van mijn schouders; dat wordt beter want bij de lange wandeling bleek ik minder last te krijgen. De polstering is als deze nieuw is, wellicht nog wat stug. Lastiger vond ik het feit dat de tas maar ruimte biedt voor één bidon (halve liter) en bij wandelingen van ruim 6 uur, is dat te weinig.

Kortom, ik vind dit een mooie, stoere rugzak waar je graag mee gezien wilt worden. Het draagcomfort mag wat mij betreft iets beter mogen en de camera-cube iets groter bemeten. Maar voor kortere dagwandelingen een prima tas omdat je zoveel mee kunt nemen.

Pluspunten

• stoer uiterlijk
  • goede bescherming apparatuur
  • veel ruimte voor je spullen
  • camera goed toegankelijk

Minpunten

• krap bemeten camera cube
  • slechts ruimte voor een bidon
  • draagcomfort mag beter